Co robimy po zakończonym przez nas stażu? Od czego zacząć pisanie sprawozdania?
Co robimy po zakończonym przez nas stażu? Od czego zacząć pisanie sprawozdania?
Tak, jak pisałam w poście dotyczącym terminów, pamiętaj, że masz 30
dni od dnia zakończenia stażu na złożenie dyrektorowi sprawozdania.
Jeśli prowadziłeś systematycznie notatki w czasie stażu (tak jak
podpowiadałam), napisanie tego dokumentu, nie powinno zając Ci dużo
czasu:)
Z kolei, Twój opiekun, opracowuje projekt oceny Twojego dorobku zawodowego
za okres stażu. Musi go dostarczyć waszemu dyrektorowi w terminie 14 dni
od dnia zakończenia przez Ciebie stażu.
Najpierw oczywiście tworzymy stronę tytułową, tak samo jak w przypadku
naszego planu. Tylko dopisujemy, że jest to sprawozdanie, a nie plan:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
IMIĘ I
NAZWISKO
MIEJSCE ZATRUDNIENIA
Opiekun stażu:
Okres trwania stażu: : 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu:
Data zakończenia stażu:
Następnie przechodzimy to tworzenia samego sprawozdania. Są dwie
możliwości pisania sprawozdania- w wersji tabelki, tak jak nasz plan oraz w
wersji tradycyjnej- czysto opisowej. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się,
jaką formę sprawozdań preferuje Twój dyrektor.
Forma tabeli znacznie ułatwia piszącemu pracę, gdyż wystarczy zmieniać formę
czasownika (w kolumnie formy realizacji) na czasownik dokonany. Czyli, np.
analiza dokumentów- na przeanalizowałam dokumenty, poznanie przepisów-
zapoznałam się z przepisami, itp. Uzupełniamy także informacje o tematy
ukończonych przez nas kursów, wypisujemy zorganizowane przez nas uroczystości
szkolne, oraz inne podjęte przez nas działania, aktualizujemy daty i dowody
realizacji. Do tego właśnie, służą nam prowadzone systematycznie
notatki, nanoszone na roboczą wersję planu, z dodatkową kolumną (pisałam o tym
w poście o planie). Taka forma pozwala porównać, czy rzeczywiście
zrealizowaliśmy zaplanowane przez nas działania w planie rozwoju.
Z kolei wersja opisowa, wymaga od nas dokładnego zreferowania, co
dokonaliśmy w trakcie stażu. Oczywiście robimy to według paragrafów czyli
wpisujemy nazwę zadania (wymagania) np.
§ 6.2.1.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której
nauczyciel odbywał staż
I opisujemy wszystkie ujęte zadania i formy ich realizacji w tym punkcie. I
tak, każdy paragraf osobno. Jeden, po drugim:) Oczywiście, pomocą służy nam
nasz plan i naniesione na niego notatki:)
Ważne jest, by opisując zadanie, nie skupiać się wyłącznie na opisie,
podając same fakty, ale także dokonać małej analizy. Czyli, ukazać jak podjęte
przez nas zadania, wpłynęły na ucznia, czy nas samych.
Dla przykładu- wymieniając ukończone przez nas kursy, szkolenia, opisujemy,
czego dokładnie się nauczyliśmy, jak tę wiedzę i umiejętności mogliśmy
wykorzystać w pracy. Z kolei uroczystości, które współorganizowaliśmy, nie
tylko uatrakcyjniły pobyt ucznia w szkole, ale przede wszystkim umożliwiły
integrację uczniów, integrację nauczycieli, a nam samym dały okazję do
sprawdzenia swoich umiejętności organizacyjnych, rozwijania kreatywności.
Taka forma pisania, da nam wprawę, do opracowywania sprawozdań, przy
kolejnych stopniach awansu zawodowego, gdzie jest to prawie konieczne:) Będzie
to również dowód dla dyrektora, że wiemy czemu służą nasze działania oraz, że
wykorzystaliśmy okres stażu na rozwijanie swoich kompetencji pedagogicznych:)
Oczywiście wszystko sprawdzamy, drukujemy i
każdą kartkę osobno wkładamy do koszulek, a następnie do skoroszytu. Nie
zapomnij podpisać się na ostatniej stronie!
Zamieszczam tu: >moje sprawozdanie stażysty<, jako
zobrazowanie, tego o czym pisałam. U mnie w pracy (te dobre, parę lat temu)
dyrekcja, preferowała sprawozdanie stażysty, w formie tabeli. Ja jednak, czując
niedosyt dopisałam co nieco od siebie. Tak więc masz do wglądu sprawozdanie
2w1:) I jeszcze jedno- kiedyś trzeba było robić teczki, stąd moje rozbudowane
dowody realizacji. Dziś, na szczęście wystarczy samo sprawozdanie:)
Mam nadzieję, że w pełni wyczerpałam temat pisania sprawozdania. Jeśli masz
jakieś pytania lub wątpliwości, pisz.
W kolejnym poście opiszę, jak należy sformułować wniosek do dyrektora o
podjęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz jakie dokumenty należy do niego
dołączyć.
Pozdrawiam
Tak, jak pisałam w poście dotyczącym terminów, pamiętaj, że masz 30
dni od dnia zakończenia stażu na złożenie dyrektorowi sprawozdania.
Jeśli prowadziłeś systematycznie notatki w czasie stażu (tak jak
podpowiadałam), napisanie tego dokumentu, nie powinno zając Ci dużo
czasu:)
Z kolei, Twój opiekun, opracowuje projekt oceny Twojego dorobku zawodowego
za okres stażu. Musi go dostarczyć waszemu dyrektorowi w terminie 14 dni
od dnia zakończenia przez Ciebie stażu.
Najpierw oczywiście tworzymy stronę tytułową, tak samo jak w przypadku
naszego planu. Tylko dopisujemy, że jest to sprawozdanie, a nie plan:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
IMIĘ I
NAZWISKO
MIEJSCE ZATRUDNIENIA
Opiekun stażu:
Okres trwania stażu: : 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu:
Data zakończenia stażu:
Następnie przechodzimy to tworzenia samego sprawozdania. Są dwie
możliwości pisania sprawozdania- w wersji tabelki, tak jak nasz plan oraz w
wersji tradycyjnej- czysto opisowej. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się,
jaką formę sprawozdań preferuje Twój dyrektor.
Forma tabeli znacznie ułatwia piszącemu pracę, gdyż wystarczy zmieniać formę czasownika (w kolumnie formy realizacji) na czasownik dokonany. Czyli, np. analiza dokumentów- na przeanalizowałam dokumenty, poznanie przepisów- zapoznałam się z przepisami, itp. Uzupełniamy także informacje o tematy ukończonych przez nas kursów, wypisujemy zorganizowane przez nas uroczystości szkolne, oraz inne podjęte przez nas działania, aktualizujemy daty i dowody realizacji. Do tego właśnie, służą nam prowadzone systematycznie notatki, nanoszone na roboczą wersję planu, z dodatkową kolumną (pisałam o tym w poście o planie). Taka forma pozwala porównać, czy rzeczywiście zrealizowaliśmy zaplanowane przez nas działania w planie rozwoju.
Z kolei wersja opisowa, wymaga od nas dokładnego zreferowania, co
dokonaliśmy w trakcie stażu. Oczywiście robimy to według paragrafów czyli
wpisujemy nazwę zadania (wymagania) np.
§ 6.2.1.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której
nauczyciel odbywał staż
I opisujemy wszystkie ujęte zadania i formy ich realizacji w tym punkcie. I
tak, każdy paragraf osobno. Jeden, po drugim:) Oczywiście, pomocą służy nam
nasz plan i naniesione na niego notatki:)
Ważne jest, by opisując zadanie, nie skupiać się wyłącznie na opisie,
podając same fakty, ale także dokonać małej analizy. Czyli, ukazać jak podjęte
przez nas zadania, wpłynęły na ucznia, czy nas samych.
Dla przykładu- wymieniając ukończone przez nas kursy, szkolenia, opisujemy,
czego dokładnie się nauczyliśmy, jak tę wiedzę i umiejętności mogliśmy
wykorzystać w pracy. Z kolei uroczystości, które współorganizowaliśmy, nie
tylko uatrakcyjniły pobyt ucznia w szkole, ale przede wszystkim umożliwiły
integrację uczniów, integrację nauczycieli, a nam samym dały okazję do
sprawdzenia swoich umiejętności organizacyjnych, rozwijania kreatywności.
Taka forma pisania, da nam wprawę, do opracowywania sprawozdań, przy
kolejnych stopniach awansu zawodowego, gdzie jest to prawie konieczne:) Będzie
to również dowód dla dyrektora, że wiemy czemu służą nasze działania oraz, że
wykorzystaliśmy okres stażu na rozwijanie swoich kompetencji pedagogicznych:)
Oczywiście wszystko sprawdzamy, drukujemy i
każdą kartkę osobno wkładamy do koszulek, a następnie do skoroszytu. Nie
zapomnij podpisać się na ostatniej stronie!
Zamieszczam tu: >moje sprawozdanie stażysty<, jako
zobrazowanie, tego o czym pisałam. U mnie w pracy (te dobre, parę lat temu)
dyrekcja, preferowała sprawozdanie stażysty, w formie tabeli. Ja jednak, czując
niedosyt dopisałam co nieco od siebie. Tak więc masz do wglądu sprawozdanie
2w1:) I jeszcze jedno- kiedyś trzeba było robić teczki, stąd moje rozbudowane
dowody realizacji. Dziś, na szczęście wystarczy samo sprawozdanie:)
Mam nadzieję, że w pełni wyczerpałam temat pisania sprawozdania. Jeśli masz
jakieś pytania lub wątpliwości, pisz.
W kolejnym poście opiszę, jak należy sformułować wniosek do dyrektora o
podjęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz jakie dokumenty należy do niego
dołączyć.
Pozdrawiam
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz